Bjurfors presenterar exceptionella hem under nytt varumärke

Att sälja hem bortom det vanliga kräver mäklare bortom det vanliga. Det är utgångspunkten när Bjurfors nu ersätter sitt koncept Bjurfors Exklusiv med nya Bjurfors Beyond.

Bjurfors förmedlar cirka 15.000 bostäder om året. Ett par hundra av dem är drömvillor, paradvåningar, och fritidsboenden som sticker ut på ett exceptionellt sätt. 

2012 började Bjurfors paketera dessa exklusiva bostäder under namnet Bjurfors Exklusiv. I samband med att företaget lanserar ny webbplats gör man nu också ett omtag på exklusivkonceptet.
– Bjurfors Exklusiv har tjänat oss väl i nio år. Nu är det dags att uppgradera och då väljer vi att göra det under namnet Bjurfors Beyond. Ett namn som ramar in den lyxiga känsla vi vill förmedla och som också fungerar internationellt, säger Camilla Revå Axby, marknadschef på Bjurfors.

Inte bara paketering

Bjurfors Beyond ska förmedla hem av högsta klass i Sverige såväl som utomlands. Det handlar om ytterst noga utvalda bostäder där utgångspriset inte sällan överstiger 20 miljoner kronor.
– Bjurfors står alltid för premiumpaketering, men här tar vi det ett steg upp. Det här är hem bortom det vanliga, där läget, arkitekturen och materialvalen signalerar livskvalitet och känsla. Då behöver paketeringen också vara en annan än för mer ordinära bostäder, säger Camilla Revå Axby.

Hon understryker dock att det handlar om mycket mer än bara paketering och marknadsföring.
– Med gedigen kompetens, fingertoppskänsla och personlig service säkerställer våra specialiserade mäklare att du gör en framgångsrik affär. Vår samlade erfarenhet av att sälja extraordinära bostäder och det nätverk vi genom åren arbetat upp är en grundbult för konceptet.

Bortom det vanliga

Det nya varumärket har Bjurfors tagit fram tillsammans med kommunikationsbyrån M&C Saatchi Stockholm, där Klara Eide är strategichef.
– Det har varit fantastiskt spännande och roligt att få arbeta fram ett nytt varumärke tillsammans med teamet på Bjurfors. Efter att vi satt den nya varumärkesstrategin för hela Bjurfors var en omdefiniering och paketering av Bjurfors Exklusiv en självklar konsekvens, säger Klara Eide.

Även om Bjurfors Exklusiv redan var ett framgångsrikt varumärke menar Klara Eide att varumärken alltid måste förändras och utvecklas i takt med att kunderna gör det.
– Kunden som Bjurfors Beyond vänder sig till är en medveten och framåtlutad person med höga krav på service, kvalitet och helhetsupplevelse. Det behövde det nya varumärket, dess innehåll och design svara upp mot. Samtidigt ville vi genomgående förmedla en mer samtida, diskret exklusiv och självsäker känsla. Lite som den där hemliga åtråvärda communityn man gärna vill vara en del av. Ett varumärke som, precis som namnet antyder, är bortom det vanliga, avslutar Klara Eide.